30 Ocak 2016 Cumartesi

Cumartesi İlk 10: Şubat Ayında Okumayı Düşündüğüm Kitaplar


Sevgili Optik'in Kitap Blogu'nun bir süre ara verdikten sonra tekrar başlattığı #Cumartesiİlk10 etkinliğine bu kez ben de katıldım. Şubat ayında okumak istediğimiz kitapları sıralıyoruz: 

1. Sonsuza Dek, Ayrı (Forever Interrupted) - Taylor Jenkins Reid

Bir süredir okumak istediğim kitaplardan biri. Geçen yılın son aylarında aldım fakat bir türlü okuma fırsatı bulamadım. Sevgili arkadaşım Ayşenur ile bu ay gerçekleştireceğimiz küçücük kitap kulübümüzün kitaplarından ilki. Taylor Jenkins Reid bu kitapta isminden de anlayacağınız üzere romantizmden çok bir çiftin mutlu sona ulaşamamasını konu ediyor. Ağlatırken güldürebiliyormuş, nasıl olacaksa o, bakalım :)


2. Kötü Prensesler (Princesses Behaving Badly) - Linda Rodrigues McRobbie

İlginç hikayeleri severim. Ve bu kitap onlarla dolu. Tarihe malzeme olabilecek toz pembe bir yaşam sürmemiş, hikayelerini ve isimlerini belki de ilk defa duyacağım, prenses gibi olmayan prenseslerin öykülerini okumak için sabırsızlanıyorum. Ayşenur'la okuyacağımız ikinci kitap :)


3. All the Bright Places  - Jennifer Niven

Goodreads okurları tarafından yılın genç-yetişkin kitabı seçildi. Kardeşimin şiddetle tavsiye etmesi sonucunda da nihayet bu ay okumaya karar verdim. 

Kaybettiği kardeşinin acısından kurtulmaya çalışan Violet ile kendini öldürmeyi kafaya koymuş Theodore'un hikayesinin çok etkileyici olduğu söyleniyor. Ayrıca kitabın film uyarlamasının yolda olduğunu da hatırlatmakta yarar var. Violet'ı Elle Fanning'in canlandıracağı projenin senaryosu yazar Jennifer Niven'a teslim edildi. 


4. Konuş Benimle (Speak) - Laurie Halse Anderson

Bilen bilir, sıkı bir Kristen Stewart takipçisiyimdir. Ve kendisini ilk kez bu kitabın film uyarlamasında Melinda Sordino olarak izlemiştim. Yıllardır neden dilimize çevrilmediğini bir türlü anlayamadığım Speak'i Go!Kitap nihayet okurlara kazandırdı. Ve bana da o çok sevdiğim filmin kitabını okumak kaldı. Yine Ayşenur ile okumayı planlıyoruz ve bu Şubat ayında beraber okuyacağımız üçüncü kitap. 


5. On Üç Günün Mektupları - Cemal Süreyya

Bu aralar mektuplardan oluşan kitaplara takmış durumdayım. Geçen ay Sabahattin Ali'nin eşine ve kızına yazdığı mektupları içeren Canım Aliye, Ruhum Filiz'in etkilerinin ardından sıra Cemal Süreya'nın eşinden ayrı kaldığı 13 günde, ona yazdığı mektupları okumaya geldi. 

Bir sonraki ay ise Van Gogh'un kardeşine yazdığı mektuplardan oluşan Theo'ya Mektuplar'ı okumayı planlıyorum. 


6. Karanlıkta - Derya İmer Aydınlık

Sevgili Derya İmer Aydınlık'ın (Vampirellanın Güncesi) ilk kitabı Karanlıkta nihayet Google Play Kitaplar'daki yerini aldı. Bağlantıdan inceleyip, satın alabilirsiniz. Kapak tasarımına ufacık katkıda bulunduğum Karanlıkta'nın bir kısmını okudum, kurgu ve karakterler konusuna şimdilik girmiyorum ama Derya'nın kalemi çok çok başarılı ve kitabın devamını getirmek için sabırsızlanıyorum. 


7. We'll Never Be Apart - Emiko Jean

Bu kitabı okumamın özel bir nedeni var. Hikayesi ile okuduğum, herkesçe sevilen (isim vermiyorum çünkü bariz spoiler olur) bir kitabı fazlasıyla anımsatan We'll Never Be Apart, yine ruh sağlığı konusuna dikkat çekiyor.

Son dönemlerde bu konu üzerine ne çok genç-yetişkin kitabı yazıldı, yazılıyor fark ettiniz mi?


8. Unhinge - Calia Read

Kördüğüm'den sonra merakla beklediğim Unhinge nihayet çıktı! Unhinge, Fairfax serisinin 2. kitabı ya da şöyle anlatmak gerekirse; Kördüğüm'de çok kısa tanıştığımız Victoria'nın hikayesini konu ediyor. Kucağında, var olmayan bir bebeği sallayan o anneyi hatırladınız mı? Aklıma takılıp kalan bir karakterdi ve hikayesi merak uyandırmıştı. Calia Read de bunu hemen değerlendirmiş. 


9.  Kalanlar - Tezer Özlü

Okuyan herkesin sözlerine aşık olduğu Tezer Özlü'nün kısacık sayfalara neler sığdırdığını görmek için sabırsızlanıyorum.


10 - İki Hayat Arasında (Between the Lives) - Jessica Shirvington

Özetine göz attığınızda size Every Day'i anımsatan İki Hayat Arasında'da konu bu kez iki farklı hayat arasında gidip gelen bir genç kıza odaklanıyor. Bir tarafta her şeye sahip olabildiği bir hayat diğer tarafta tüm zorluklarıyla başka bir hayat. Ver günden güne ikisi arasında gidip gelen, sırrını kimseyle paylaşamayan Sabine... 

Ayşenur ile okumayı planladığımız dördüncü kitap :)

 

Sizler neler okumayı planlıyorsunuz? Listede ilginizi çeken, sizin de okumak istediğiniz kitaplar varsa fikirlerinizi duymak isterim :)

4 yorum:

  1. Merhaba, etkinliğe katıldığın için teşekkürler. Karanlıkta, benimde listemde olan bir kitap. İyi ve bol okumalar seninle olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Akın, etkinlik için ben teşekkür ederim :) Senin de yorumlarını merak ediyorum. Teşekkürler, sana da iyi okumalar.

      Sil
  2. All the Bright Places'ı benim de okumam gerek. Between the Lives da ilgi çekici geldi şimdi. = )

    Bu arada güzel sözlerin için ve bir kez daha Karanlıkta'nın kapağındaki önemli katkın için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Between the Lives özeti itibari ile bana Every Day'i çağrıştırdı ama içeriği de öyle midir bilemiyorum. Okuyunca fikrimi paylaşırım :)

      Sil